Bus eller godis?

Nja... då tar vi nog godis! Hahaha...

I helgen hade vi Davids systerdotter på besök hela helgen så det blev både fredagsmys och lördagsmys! Ingen bra helg vårt nya nyttig liv men vi överlever nog!

Barnen har varit helt lyriska över sin älskade kusin och Stella var helt utom sig när vi körde hem henne igår! Varje morgon har hon gått in och hämtat barnen när de har vaknat och det hördes ljudligt i babywatchen hur lyckliga de blev!

Det har gått riktigt bra faktiskt! Jag trodde att det skulle bli svårt att underhålla henne hela tiden för hon är i den åldern att det måste hända något jämt annars är det tråkigt! Men vi har spelat Wii när barnen sov middag eller hade gått och lagt sig för natten, hon har lekt massor med barnen och sen lekte hon faktiskt med grannflickorna i lördags också!

I fredags kom det bara ett gäng bus-eller-godis men då kom hon ju på att vi hade lovat henne att vi också skulle gå - David hade "ont" i benet så jag fick gå med! Snabbt byta om och sen på med en maskerad-mask och sen ut till grannarna! Det var bara två hur som inte öppnade men de andra öppnade och delade ut godis så hon var nöjd! Men sen hade vi ju massor av godis!

Jag och David var lite besvikna på oss själva i söndags dels för att vi ätit en massa godis hela helgen och dels för att det inte ens var vårt favoritgodis (Hemmakväll-godis) så efter att vi lämnat henne hos sin mamma så åkte vi faktiskt till gymmet och gjorde ett pass! Grymt jobbigt pass men det kändes så bra efter den helgen som varit!

Blodsockret var ju helt kaiko och sen när man chockade kroppen med ett tungt träningspass så gick det åt massor av druvsocker så jag måste faktiskt handla hem mer! Druvsockret jag hade med ut i gymmet tog slut och efter duschen var jag fortfarande väldigt låg så jag fick faktiskt ta slut på de jag hade i handväskan också! Senare på kvällen sjönk blodsockret igen och låg då på 1,9! Men ett par bananer på det så var det sen okej på 7,4 innan sängdags! Jaja... nu är ju godisfrossandet slut igen som tur är och idag ska vi till Maxi och storhandla så då blir det förhoppningsvis inte några småköp i veckan!

Nästa Halloween är barnen nästan 3 år så då kanske de kan gå med sin kusin! Vi får se... de kanske inte ens äter godis då heller! Hade varit skönt! ;) Haha...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor