Surrogat

Innan vi skaffade barn så hade jag helst fått barn genom surrogat!

Det var så mycket tankar om hur allt skulle gå och vilka skador som barnet kunde få på grund av min diabetes så det kändes faktiskt som att surrogat hade varit det säkraste för barnet! Surrogat är ju inte tillåtet i Sverige tyvärr och att adoptera som diabetiker innebär att man har endast 3 länder att välja från; Bolivia, Kambodja och Vietnam (har jag för mig).

Vi trotsade diabetesen och det gick ju bra som tur är, trots att det var tvillingar! Det var ju inte lätt, det var mest oroligt och präglat av kontroller! Bs-mätningar minst 7ggr/dag, tillväxtkontroller, CTG- och blodtryckskontroller, samtal med läkaren varje vecka och så vidare! Men det gick ju!

Alla har inte lika tur som vi hade! När jag läser denna artikel så tycker jag än mer att det borde vara tillåtet med surrogat:


Det blir ju ett slags moment 22! Man har friska ägg nerfrysta och mannen är ju frisk samt att kvinnan kan leva i 40 år till - men hon kan inte bära barnet själv! Snacka om livssorg!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor