Kan vi med typ 1 bli botade nu äntligen?

Shit vad fantastiskt ifall detta blir verklighet!


Jag vet ju att Teddy-studien är nära ett vaccin mot diabetes typ 1 och jag har väntat länge på att det ska komma och nu när vi har barn så känns det ju än mer angeläget! Men jag trodde faktiskt inte att jag skulle få känna hopp om att jag själv skulle kunna bli botad!

När jag fick diabetes som 20-åring så var det såklart en omställning och man har haft sina "ups and downs" - men det var aldrig en katastrof! Jag ställde in mig på att ha diabetes hela livet, att ta mina sprutor hela livet och när jag fick diagnosen så var jag faktiskt glad att jag inte var döende! Jag kunde inte symtomen på diabetes och vi visste ju inte vad det var kunde vara som var fel!

Nu tänds ett litet hopp om att man en dag ska få slippa alla sprutor och bs-mätningar! Men jag hamnar väl längst ner i prioriteringslistan eftersom jag har en lättinställd diabetes utan komplikationer, men någon gång måste det ju bli min tur! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor