Föräldrar föder mobbning

Jag blir sjukt förbannad när jag läser sånt här:


Det är föräldrar som gör att barn mobbas! Hur kan man, framför sina barn och mitt under Bollibompa, säga att programledaren är ful? Vad sänder det för signaler till barnen? Jo det är så barnen lär sig att mobbas, det är så barnen lär sig att vissa är "godkända" och andra inte, det är så barn börjar skilja på "vi" och "dem" (oavsett vilket "vi" och "dem" det är)!

Det är så sjukt dåligt och jag hoppas att både mamman, som inte sa något fast hon stod precis där, och pappan skäms! Barnen är vår framtid och det är föräldrars plikt att lära barnen rätt! Alla är olika och det är ju det som är charmen - tänk vad tråkigt ifall alla såg likadana ut! Den världen vill inte jag leva i iaf!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor