Familjen halvkrasslig...

... ja det är väl där vi är nu!

Det är väl inte så farligt med barnen egentligen men de har ju haft konstant 11 sedan de började dagis igen efter semestern! Men det är väl sånt man får leva med helt enkelt!

David har en rätt rälig hosta och har haft det rätt länge nu! Bronkit? Antagligen så man kan inte göra något åt det! Varmt honungsvatten och lite cocillana innan sänggång så blir det lite bättre - men om han inte är bättre efter helgen så får han nog kolla upp det!

Jag har fått någon konstig förkylning! Jag brukar alltid få ont i halsen först men oftast går det över inom ett par dagar men denna gången fick jag inte ont i halsen alls! Satt och började nysa på jobbet i onsdags eftermiddag och sen har det suttit i näsan men jag har nästan bara behövt nässpray innan jag ska sova!? Sjukt märkligt men man får kanske vara tacksam över att det inte är värre!

Bs kan ju bli lite wonky av förkylningar också så man får väl ha lite koll nu! I nästa vecka måste jag gå och ta mina blodprover inför årsbesöket som äntligen ska bli av... 6 månader för sent! Hmm... jaja jag har förståelse för de indragna läkartjänsterna (skäms på sjukhusledningen) och jag vill ju inte flyttas över till vårdcentralen! Jag har fått min beskärda del av behandling av personal som inte riktigt är insatta i diabetes så jag väntar hellre ett halvår extra och får gå hos min duktiga diabetesläkare!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor