Drömmen om botet!

Usch nu sitter jag här och drömmer om ett liv utan diabetes inom 3-5 år!

Det är ju långt ifrån säkert att metoden fungerar eftersom testerna endast gjorts vid en instans och måste replikeras flertalet gånger innan man kan säga att metoden fungerar! Jag kan tänka mig att vara försökskanin ifall det behövs! Det är ju transplantation från en själv till en själv och dessutom har jag ju ingen egen insulinproduktion idag så det kan ju inte bli värre!

Men tänk... att slippa testa blodsockret i fingret hela tiden och ha ömma fingertoppar, tänk att slippa tänka på att ha med sig bs-mätare och insulin samt alla tillbehör, tänk att slippa ta 4 sprutor om dagen, tänk att slippa tänka på hur bs ligger innan, under och efter träningen, tänk att slippa oroa sig för lågt bs under natten eller omöjligt högt bs på morgonen... tänk om man kunde få bli frisk från sin diabetes! Vilken dröm... nyp mig inte för jag vill leva i drömmen...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor