Låga blodsocker på kvällarna

Jag tror att kroppen börjar vänja sig vid vårt nya nyttiga liv!

Efter semestern så satte vi stopp för allt godis/chips/glass/kakor och dessutom drog vi ner på colan rejält så nu dricker vi vars två burkar på helgen men annars är det totalstopp! Jag tror att det är det som gjort att det fungerar för jag tror nämligen att Cola Zeron gör att man blir mer sugen på godis och sånt! Kan det inte vara så?

I alla fall så märkte jag ingen skillnad i början men nu börjar jag få fler och fler låga bs så jag tror att kroppen börjar kräva mindre insulin nu så det är väl dags att justera doserna! Jag har ju dessutom gått tillbaka till att äta kolhydratsfri frukost och istället få i mig någon kolhydrat vid fikan på jobbet och jag tror att det hjälper till!

Jag har ju fortfarande högre bs på morgonen än resten av dagen och dessutom äter jag ägg på morgonen och det ska ju ha positiv inverkan på bs! Så det är nog en kedjereaktion av flera anledningar! Heja bs och heja mindre insulin! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor