Planera garderob till tvillingarna

Usch... jag tycker att det är svårt att planera kläder till barnen!
 
Just nu har de storlek 86 och de kan nog ha det i någon månad till men sen ska garderoben bytas ut igen! Vi har lite kläder som passar mer för dagis - lite mer slitstarka och som tåler att fläckas ner - och sen har vi ju lite finare kläder, lite klänningar, lite myskläder osv.
 
Vi passade på att köpa vinteroveraller från KAX (Kappahl) när vi fick dem med 25% rabatt som barnen kan ha på dagis i vinter! Vi har fått ett set med jacka och byxa från PoP från min syster och ett set från mina föräldrar så det kan vi ju ha här hemma eller som extra vid tvättning osv. Vi har höst/vår jackor och piléjackor samt fleecetröjor - just fleecetröjor har varit något som vi använt väldigt mycket!
 
Barnen har haft Nike-skor i storlek 20 under hela första halvan av året men under den varma tiden har vi ju haft sandaler i storlek 21! Nu när det varit lite kyligare försökte vi ta på gympaskorna igen men nu var de för små! Var ute på nätet och letade länge och hittade till slut dessa från Bagheera och beställde i storlek 22! Det var kul att för en gångs skull hitta likadana skor fast i olika färg utan att det nödvändigtvis ska vara babyrosa och babyblått!
 
 
Jag var lite osäker eftersom de saknar kardborrband att spänna skorna med men de verkar sitta väldigt bra ändå och barnen vägrade ta av sig dem - vilket såklart är ett gott tecken! De fick välja själva så Stella tog de mörkblå och Klara de rosa - det är dags att de börjar ha lite kläder (ytterkläder) som är deras egna!
 
I alla fall så har jag hela tiden försökt att köpa in lite kläder varje månad för att slippa stora inköp under en månad men jag har inte varit lika duktig nu så i denna månad har det fått bli en del inköp inför hösten/vintern! Men som sagt så är det svårt att planera! Det verkar dock som att de flesta affärer har kört med liknande färger och då är det ju lättare att matcha!
 
Nu får jag vänta på att vissa ordrar ska levereras innan jag kan se vad mer som kan behövas så att jag kan gå tillbaka till att göra små inköp varje månad istället! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm