Första arbetsdagen avklarad

Ja igår var det första arbetsdagen efter semestern!

Det var LITE skillnad att gå upp klockan 6 istället för klockan 9! Jag hann nästan komma ända fram till bussen innan jag kom på att jag glömt mitt passerkort så jag fick snällt traska tillbaka i regnet och hämta det! Blev lite senare än planerat till jobbet men men... typiskt första dagen!

Jag hade dessutom glömt min lunch hemma så jag fick gå ut och handla - thai blev det! När jag kom ut från stället så sken solen och det var blå himmel över huvudet... men helt plötsligt började den kraftiga blåsten blåsa in stora regndroppar på mig så när jag kom tillbaka till jobbet så var jag rätt blöt!

Jag blev lite sen hem också så när jag klev innanför dörren så hade barnen redan ätit kvällsmat och satt i sina stolar med bruna bönor i hela huvudena! Rakt in i duschen och sen lekte vi lite på madrassen i deras rum innan det blev dags för flaskan, borsta tänderna och sen i säng! Usch... kändes som om jag knappt hann träffa dem!

När vi skulle lägga oss så vaknade båda töserna och var jätteledsna så vi lade oss på den stora madrassen med dem en stund men när det inte verkade hjälpa så fick vi faktiskt fylla på deras flaskor och lägga dem igen! Det är lite ovant för det har hänt några gånger att de vaknat och varit hungriga mitt i natten och så har vi ju inte haft det sen de var nyfödda! Kanske är en tillväxtperiod!? Man vet ju aldrig men vi vill inte att det ska bli en trend!

Imorse ringde klockan tidigt igen men jag orkade inte och lyckades somna med mobilen i handen och vaknade inte förrän Davids larm gick igång 40 minuter senare! Suck... Med mackan i handen gick jag med raska steg till bussen och lyckades ändå komma tidigare idag än igår men är lite tröttare i ögat! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor