Huvudvärk pga högt bs

Igår var det ju supervarmt hela dagen!

Satt här på kontoret och ville inget hellre än att ha semester med vår familj men vi är ju på sista veckan nu sen kan vi göra små utflykter till olika stränder och bara ha det gott!

Kom hem och då hade David redan satt barnen vid matbordet och gett dem varsin tallrik! Det gick sådär... antagligen för varmt för dem att äta! De fick lite mjölk och sen packade vi ut dem i vagnen och gick till ICA för att handla något extra för dem att äta och för att handla något till oss själva att äta!

Hem igen och jag ställde mig direkt för att laga mat medan David började förbereda barnen för sängen! Vår rutin är att de får småbarnsmjölk (BabySemp 4) på madrassen inne i deras rum, sen blir det en dusch följt av tandborstning och sen bums i säng! Nu när det är så varmt så måste vi ge barnen en dusch innan de ska sova annars blir de alldeles för varma!

När barnen hade lagt sig så var det dags för oss att äta och sedan dega ner oss i soffan till lite fotboll! Det är rätt skönt att vi har samma intressen så att vi inte behöver bråka om vad som ska sändas på TV:n!

Jag fick mer och mer huvudvärk och trodde att det berodde på värmen, på att jag druckit för lite! Tog en huvudvärkstablett men det hjälpte inte alls! Till slut kollade jag min NovoRapid Echo för att se när jag tog senaste sprutan och mycket riktigt så hade jag ju glömt ta mitt insulin till maten och huvudvärken var en reaktion på detta!

Jag tycker att kroppen har ändrat sina tecken för lågt respektive högt blodsocker genom åren men framförallt efter graviditeten! Men som tur är så lär man sig ju de nya tecknen! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor