Viktnedgång med diabetes

Jag vet att jag ältat detta innan men fy för sören vad svårt det är att komma till bukt med vikten när man har diabetes!
 
Jag vill ju absolut inte köra den idiotiska, och för att inte säga livsfarliga, metoden som jag ofta läst cirkulera bland unga diabetiker där man struntar i att ta sitt insulin en period och går då ner i vikt när blodsockret hela tiden ligger högt!
 
Innan min diabetes diagnostiserades hade jag gått ner 11 kilo utan att göra något - utan det var ju en obehandlad diabetes som gjorde det!
 
Nu när jag ska försöka hitta någon typ av min forna form så verkar inte min ändrade kosthållning funka! Jag har dragit ner på mina portioner och hälften av maten består oftast av grönsaker - men det märks inget på vågen!
 
Jag har ju lite svårt att komma iväg och träna, men jag måste nog göra något snart för jag vill inte ha det såhär! Jag känner inte igen mig själv och min kropp och det är väldigt påfrestande!
 
Om någon har tips på hur man kan gå ner i vikt lite lättare trots diabetes så dela gärna med er!!!
 
Men jag antar att jag får börja ta på mig löparskorna och springa några kvällar i veckan! Det är svårt att få allt att gå ihop för jag vägrar missa mina barn på kvällen men de lägger sig någon gång mellan 18-19 så efter det borde man ju hinna - inte varje kväll för vi har ju ett hushåll och en tomt som ska skötas också! Köket och tvätten tillhör dagliga göromål!
 
Jag längtar tills nästa år när jag ska få höj-och-sänkbart skrivbord på jobbet! Det tror jag kommer att påverka mitt bs positivt! Jag har märkt jättestor skillnad sedan jag slutade plugga och fick en ny tjänst! I min gamla tjänst rörde jag mig mellan olika våningar och hade arbetsuppgifter som innebar att man var stående en längre stund samt att vissa arbetsuppgifter utfördes vid just ett höj-och-sänkbart bord och då var man i princip alltid stående! Det kanske inte kommer att påverka min vikt men min diabetes kommer definitivt må bättre och jag kommer att försöka stå upp så ofta jag bara orkar!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor