Magsjuka igen!

I måndags var Klara lite halvkass i magen men ibland kan det ju gå över under natten!

Det gjorde det inte! Jag hade nästan precis klivit på bussen när David ringde och bad mig komma hem och ta VAB:en - vi tar varannan! Klara hade då bajsat ner hela sin säng! Alla sängkläder, kudden, täcket och flera av gosedjuren! Inte mycket att be för utan bara in med allt i tvätten medan David tog hand om Klara!

David hann i tid till jobbet som tur var men han lämnade bilen hemma eftersom Inotyolen nästan var slut och det går åt massor av den när det är magsjuka! Efter lunch tog vi bilen in till Limhamn och handlade Inotyol för halva priset med checkar som vi fick när vi flyttade hit och som vi "hittade" på kylen i förra veckan! Haha... Tyvärr hittade vi ju inte kupongen på Colorama när vi fixade tösernas rum - men där finns ju ingen tidsbegränsning så den ska nog komma till användning förr eller senare!
 
Inatt fick vi byta båda tösernas blöjor mitt i natten men av olika anledningar! Det hade inte gått igenom inatt iaf så imorse var det lite lugnare! Nu mot slutet av dagen verkar Klaras mage må lite bättre men det blir inget mer dagis denna veckan eftersom de ska vara utan symtom i 48 timmar innan de får komma tillbaka och det gäller ju även "friska syskon" som ska hållas hemma under tiden!
 
Ja så nu får vi se om vi ska hitta på något imorgon bara jag och töserna! Det finns alltid några ärenden som behöver göras! Vi har bestämt oss för att sätta plastfilm på nedre delen av fönsterna som vetter ut mot gatan från köket och vardagsrummet! Vi hade lite över från stugan med orkidéer på så vi ska komplettera med mer så att det räcker till alla fönsterna! Den plastfilmen är så fin - jag köpte den på Designtorget men den finns ju på fler ställen nu! Så det skulle jag behöva fixa, och en tapetskrapa som jag kan använda när de ska upp på fönstret för vi har blivit av med den gamla skrapan! Ja vi får se ifall Klara mår bra imorgon eller ifall det bara var en tillfällighet! Man vet ju aldrig!
 
http://www.designtorget.se/designtorget/se/webbshop/Inredning.Fonstermonster_orkide.dcp

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor