Handen som fick stryk!

Det var inte bara jag som hade en tuff vecka nu veckan som varit utan det hade även min högra hand (haha)!

Det började med ledvärk i ringfinger och långfinger som satt i hela veckan - rätt jobbig ledvärk faktiskt! Började fundera på om jag slagit i handen någonstans men nä det är nog lite artros-relaterad värk - finns ju i familjen/släkten och det är ju ärftligt! Jag har haft känningar förr men inte så starkt som detta och nu varade det nästan hela veckan!
 
Det ska vara bra att träna fingrarna/händerna med stressbollar 10 min om dagen! Jag fick en stressboll av mina föräldrar i mitt påskägg (ja jag är UNG nog att få påskägg ;) hihi) men den lyckades Stella få tag på och bita sönder så jag måste skaffa nya!
 
Sen var det en dag - tror det var när vi skulle skriva på papperna från stugan för annars levde jag ju i myskläder hela första halvan av veckan - när jag hämtade kläder i garderoben, och har lyckats fylla ett hyllplan för mycket så att hyllplanet ovanför hakat av sig och stack ut en centimeter, så lyckas jag dra skjutdörren så att handen kläms precis på hyllplanet! Satan vad ont det gjorde! Hyllplanet klippte flera fingrar men det värsta syns ju tydligt här på bilden!
 
 
För att fullända högra handens vecka så skedde följande! För säkert en månad sedan hade vi handlat hem ny hatthylla och spegel till hallen men inte kommit till skott att få upp det på väggen! Nu hade jag äntligen börjat men eftersom vi har gipsväggar så använder vi mollypluggar och såklart var skruvarna för korta för att gänga ordentligt när jag skulle få upp hatthyllan så där hängde hatthyllan på en skruv som lyckats träffa en regel och på tre skruvar som inte gängat fast! Satt löst med andra ord!
 
Jag vågade då inte tvätta av rädsla att hatthyllan skulle trilla ner när centrifugen gick igång men när vi väl bytt ut skruvarna och allt satt på plats så var det dags att komma ikapp med tvätten! Stressat slängde jag in en maskin och satte igång för att sedan springa ut till barnen i trädgården men lyckas först att klämma ringfingret i dörren (syns på nageln på fotot)! Aaaaajjjjjj.... Jag har fått klippa ner den nageln nu eftersom det gjorde ont så fort den nuddade något! Suck... klumpigt som attans!!!
 
Det har verkligen inte varit min vecka... om vi bortser från att jag tog mitt körkort! ;) Det är ju såklart en stor grej och det känns både bra och overkligt! I tidningen "Vi föräldrar" hade de skrivit att man inte kan ta sitt körkort medan man är föräldraledig men det är ju både min sambo och jag bevis på att man kan! David hade ju aldrig tidigare kört och gjorde hela körkortet under föräldraledigheten och tog ju sitt i höstas! Jag körde massor när jag var yngre men det var ju 10 år sen, men lyckades ta mitt på två månader, jag har ju varit tillbaka på jobbet i två veckor men det mesta jobbet gjordes ju under föräldraledigheten! Det går - men man måste ha en del hjälp!
 
Teorin klurade vi ju ut själva genom att plugga på kvällarna när barnen sov eller när de sov middag! Det var svårare med körlektionerna för då måste man ha någon som kan passa barnet/barnen! David körde bara med körskolan och då passade pappa barnen och kunde inte han så flexade jag ut från jobbet och umgicks med mina småttingar! Jag körde en dubbellektion i veckan med körskolan och försökte sen köra med pappa - och då hade vi faktiskt barnen bak i bilen! Det passar inte alla för man kan lätt bli distraherad ifall barnen börjar gråta men jag tycker nog att det gick rätt bra - vi försökte köra efter lunch så att det ändå var dags för barnen att sova! Jaja... nu är mitt fixat iaf! Hehe... Körde för första gången helt själv igår - körde bara och hämtade mat men fick faktiskt köra lite allt möjligt (motorväg, 70-väg osv) och det kändes riktigt gött! "Heja mamma" som vi lärt barnen säga! :D

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor