Två TRÖTTA bebisar

I nuläget jobbar jag heltid medan David gått ner 12,5% på sin tjänst så han både lämnar och hämtar barnen eftersom han dessutom har mycket närmare till sitt arbete!

Igår kom jag hem ca 1 timme senare än David och barnen och det var snudd på kaos! När de kom hem så hade de varit i trädgården ett tag och då hade allt gått jättebra men sen hade de gått in så att David kunde laga kvällsmat och det var då kaos utbröt!

Barnen hade stått vid hans ben hela tiden han lagade mat och skrikigt och gnällt! Han hade tagit små pauser för att försöka få dem på bättre humör men det hade inte hjälpt! När jag kom hem stod maten och puttrade, det låg kastruller och matredskap på golvet (som barnen hade fått att banka med) och inne i vardagsrummet låg David på madrassen på golvet med barnen inburrade i sidorna på honom! Jättesött!

Men så fort de hörde min röst så började gnället igen (som bara varit borta i 5 minuter) och de kom krypandes mot mig och fick sätta sig på varsitt knä! Gnället fortsatte dock och då brukar jag sjunga lite... den enda låten jag kom på var reklamjingeln "Jag har lide ont i halsen - Gå till vårdcentralen" så det fick bli den men det hjälpte!

Maten var nästan färdig så vi gjorde oss i ordning och satte oss för att äta men det var inte alls så lätt för två små trötta pluttar så vi trugade inte alls utan tog dem direkt till badrummet och i badkaret - äntligen lite lugn! David satt med barnen medan jag började städa bombnedslaget i köket! När barnen var färdigbadade så var det raka vägen in i sovrummet med varsin flaska ersättning och sedan bums i säng! Då var klockan inte ens 18.00 men de somnade utan klagomål!

Stella vaknade till efter ett par timmar dock! Upp med henne, byta blöja och sen gav vi henne resten av hennes ersättning! Slurp sa det... så då gav vi henne Klaras också... slurp igen, i med nappen, nöjd! Ner med henne i sängen igen och där somnade hon om snabbt och sen sov de båda hela natten igenom!

Hur ska detta gå? David hämtar barnen vid 16, jag kommer hem vid 17 och senast 18 måste barnen vara i säng! Jag hinner ju knappt träffa mina barn! Jag får nog också ta och gå ner i arbetstid tror jag! Hur gör familjer som inte har råd att gå ner i arbetstid? Vi har ju råd med det men när vi varit föräldralediga så har det ju varit ansträngt för bufferten och nu är det ju dags att jobba upp den igen! Det klarar vi säkerligen även om vi båda går ner i tjänst men tiden blir så knapp med barnen ändå! Blir det bättre? Vänjer de sig och orkar mer?

Till ikväll är barnens mat redan färdig och ska bara värmas och sen kommer vi nog att äta efter att barnen lagt sig! Det känns bättre än att spendera kanske 30 minuter på att laga mat på kvällen när vi bara har 1-2 timmar med dem innan de måste sova! Stackars små!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm