Sockerfall under övningskörning

Ja det skulle väl hända nån gång så nu vet jag hur det känns!

Jag och pappa var ute och övningskörde igår i ösregnet. Det var vid lunchtid men jag trodde att det skulle gå bra ändå eftersom vi sovit längre, ätit frukost senare och sen hade jag tagit en banan precis innan vi skulle ut!

Men vi var ute lite mer än en timme och mot slutet hade jag nog ett bs-fall! Vad hände då med körningen? Det var svårare att placera bilen rätt, att hålla in bilen till kanten i svängar m.m. Pappa var nog lite orolig där han satt på passagerarsidan!

Jag vet att jag koncentrerade mig jättemycket men samtidigt var det skitväder så det var kanske inte så konstigt! Men det gick ju bra att köra i början och vi kör alltid mer än en timme på körskolan så det ska ju inte vara något problem egentligen! Det var längesen jag hade ett bs-fall nu sedan jag justerat mina doser!

Jag och David skapade direkt en ny rutin iaf! Druvsocker ska ligga i en burk (så man slipper snurra upp pappret) i bilen och när David inte är med när jag kör så ska jag öppna burken och sätta den i flaskhållaren så att jag kan ta dem snabbt ifall jag skulle få bs-fall! Jag tror det är en bra lösning!

I lördags var vi i stugan hela dagen i det fina vädret och efter att jag övningskört igår så åkte vi på familjeutflykt till en handelsträdgård och sedan avslutade vi på Hornbach innan hemfärd!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor