Klarade kursen... pust...

Äntligen kom resultatet för statistikkursen - jag klarade den tack och lov!
 
Jag hade verkligen inte orkat göra om hela uppgiften, jag hade nog knappt orkat komplettera den ifall det hade behövts! Det var ingen bra idé att läsa en kurs medan man var mammaledig! Det var lättare medan man jobbade och hade tid att läsa på bussen - en halvtimma på morgonen och en halvtimma på eftermiddagen! Inte riktigt lika lätt att plugga medan man är hemma med barnen - rent ut sagt omöjligt!
 
Jag gjorde ju så gott jag kunde och pluggade på kvällarna när barnen sov men det var inte på något sätt idealiskt! Men nu är det äntligen över i alla fall och kursen är avklarad! LYCKA!!!
 
I övrigt så har namnnapparna från MAM kommit idag! De är jättefina men jag börjar tveka om att tre var ska räcka!? Blir barnen ofta av med nappar på förskolan? Vi måste fortfarande beställa hem regnställ och extra stövlar så att vi har en uppsättning hemma också!
 
Har fått meddelande om att namnlapparna är skickade så det är väl dags att köpa en väska/kasse att ha barnens ombyten i till förskolan! Tänkte att en sån där "pjäxväska" från Stadium hade varit bra så det får nog bli en sådan! Det är ju faktiskt alldeles snart dags för inskolning, med blandade känslor såklart!
 
Det ska bli skönt att få två hela löner igen efter nästan 2 år då jag först var sjukskriven och sen har vi varit föräldralediga! Det ska bli skönt att få lite striktare rutiner, att slippa komma på 14 maträtter i veckan (hehe), att få lite mer vuxet utbyte! Samtidigt kommer det såklart bli jobbigt att inte träffa barnen lika mycket, för man missar faktiskt massor av deras liv när man själv är på jobbet! Det som är värst är nog att vi bara har 3 veckors semester denna sommar men samtidigt ska vi nog försöka resa bort i vinter så då blir det ju lite extra då!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor