Jobbar med doserna!

Just nu jobbar jag med mina doser så att jag ska kunna undvika fler enorma blodsockerfall!
 
Jag började med att dela min Lantus men nu har jag faktiskt slagit ihop den igen och men tar den på morgonen istället för på kvällen - vet inte vad det ska göra för skillnad egentligen men jag hoppas det ska hjälpa mig att justera den lite mer! Jag har faktiskt börjat höja dosen igen eftersom jag fortfarande är så insulinkänslig på morgnarna!
 
Jag tar ju väldigt låg dos Lantus i förhållande till mina NovoRapid-doser för egentligen ska man ju ta lika mycket Lantus som allt NovoRapid man tar under dagen men jag tar nästan bara en tredjedel! Det har funkat innan men nu krävs nog en justering!
 
Det känns som att det ska till en stor justering faktiskt vilket känns lite skrämmande men jag tar det i lugn takt och justerar lite varje dag så förväntar jag mig att nå "lagom" någon gång i nästa vecka! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor