Inte det smartaste att läsa en kurs!?

Vi fick hem nya numret av "Vi föräldrar" idag som listade saker man inte hann göra under föräldraledigheten! Hmm...
 
"Ta körkort" var med på listan men det har ju David gjort utan att ens ha övningskört privat något utan endast kört på skolan! Jag ska ju försöka ta mitt nu jag med så hoppas jag att jag äntligen får det gjort! Gör jag inte det nu så vet jag faktiskt inte när jag ska få gjort det!
 
Att "läsa en kurs" var inte med på listan men det borde det kanske vara... iaf för tvillingföräldrar! Jag trodde att jag skulle hinna lite iaf men jag hinner absolut inget mitt på dagen när jag är ensam hemma med barnen! Att ta fram datorn är inte att tänka på för då blir barnen helt galna och det går inte direkt att lägga sig och läsa kurslitteratur heller! Vet inte vad jag tänkte! Det var ju tur att jag inte kom in på de andra två kurserna för det hade jag aldrig klarat av - jag hade drunknat!
 
Det blir till att plugga på kvällarna och lite på helgerna! Nu är det bara sista uppgiften kvar och den ska in till helgen! Den är helt sjuk! Vi fick två veckor sammanlagt för att göra en uppsats om 15-20 sidor med olika index samt univariata/bivariata/multivariata analyser! Själva upplägget i uppsatsen var redan gjort och vi har fått inledningen samt frågeställningarna - men sen måste vi själva skriva problemformuleringen och syftet om ett ämne vi inte är insatta i! Tack för den!!!
 
Usch... det är verkligen jättesvårt att använda en uppsats som någon annan har skrivit och försöka göra färdigt den i ett ämne man inte är insatt i, utan att använda "rätt" litteratur och sen knyta ihop allt! När jag först tittade på det blev jag mörkrädd och vågade inte öppna filen på flera dagar! Nu har jag iaf kommit en liten bit på vägen men jag har en hel del kvar! Pappa ska komma in imorgon och hjälpa mig lite och sen hoppas jag verkligen att jag hinner bli klar i helgen! Helt galen uppgift iaf - speciellt för en perfektionist! Blir riktigt svårt att låta bli att skriva om allt så att det "passar mig"! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor