Två veckor med barnen

Nu är jag föräldraledig igen sedan två veckor tillbaka!
 
Det började ju inte så bra för oss med magsjuka för hela familjen men det har gått väldigt bra! Jag hade ju lite ångest inför att vara hemma själv igen eftersom jag hade det väldigt jobbigt när jag var hemma själv i två månader när de var nyfödda! Det var psykiskt påfrestande att den ena fick ligga och storgråta medan man tog hand om den andra - det var verkligen inte kul! Allt blev lättare när de blev stabila i nacken och jag kunde mata båda samtidigt genom att lägga dem mot en kudde och sedan bara hålla flaskorna! Men jag kände mig isolerade rätt länge eftersom jag höll mig mest hemma för jag ville inte riskera att båda skulle vakna och skrika och att jag inte kunde göra något! Svårt att vara förstagångsmamma åt tvillingar kanske!?
 
Jag visste ju att det skulle vara annorlunda nu, såklart, men känslan hängde ändå kvar! Men det har gått bra för oss och vi håller rutinerna! Frukost vid 8, fika vid 10, lunch vid 12 och sen sova middag, fika igen när de vaknar, kvällsmat vid 16.30-17-tiden och sen är det dags att sova vid 19-20-tiden och då blir det en flaska ersättning! Vi måste nog fasa ut ersättningen snart och ersätta den med något annat - gröt kanske! Eftersom barnen inte ville ta välling så får vi hitta något annat men gröt ska ju vara samma genre som välling så det kan ju funka! Det är ju bara i Sverige man har välling - danskarna har ju inte det till sina barn osv.
 
På torsdagarna är det tvilling-träff så det var vi på igår! Vi kom dit vid halv 11 tror jag och det var rätt tomt så barnen kunde verkligen springa omkring i småbarnshänget! Morfar var med och tittade hur det gick till på våra träffar - han hjälpte såklart till en hel del när töserna skulle klättra över både dittan och dattan! När klockan var 13.30 hade vi klätt på och lagt barnen i vagnen! Vi hann knappt komma ut från stället innan de sov så sött! Jag passade på att gå ner till Triangeln och handla lite bodys i nästkommande storlek eftersom vi knappt har några!
 
David hämtade oss efter jobbet och väl hemma blev det hemlagad korvstroganoff som barnen slukade! Kul att de verkar gilla det mesta vi lagar - känns bra! Vi får se vad vi ska hitta på idag, senare idag ska vi möta upp David vid hans jobb så att vi kan åka till ICA Maxi och handla lite! Vi har ju aldrig varit såna som firar Alla-hjärtans-dag men vi tänkte nog göra något speciellt idag - det kan vara skönt att göra något mysigt för oss själva eftersom det mest handlar om barnen jämt, iaf tills de gått och lagt sig - vi har ju två huliganer även om de är väldigt lugna/glada/snälla när vi är ute så ingen tror ju på oss! Hahaha...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor