Massa fåglar i träden!

Nu har jag börjat min föräldraledighet efter att varit sjuk och VAB:at nästan hela sista veckan på jobbet! :/

Jag måste in på jobbet och stänga ner det jag höll på med och antagligen skriva ut min nya rapport som jag hoppas ska komma ut snart - jag hade tänkt sitta hemma och läsa igenom den och eventuellt komplettera där det behövs!

Vi fick en fågelmatare av Sussie och hennes familj så den har vi hängt upp i äppelträdet utanför de höga vardagsrumsfönsterna! Vi har faktiskt haft en hel del fåglar här! Det började med att hela grannens björk fylldes av sidensvansar! Sååå fina de var! Jag får för mig att jag aldrig sett såna i verkligheten tidigare - det kanske jag har men de var iaf jättefina!


Vi har ju en rödhake som håller till här och jag tror inte ens att han flyttar över sommaren utan han bor i tujorna och lever gott här - vi tycker bara att han känns så ensam! Vi hade tre domherre-honor som satt här en dag - hade varit kul att ha en hane också för det var så längesen jag såg en! Talgoxar har vi en hel hög som kommer och går hela tiden! Även ett koltrastpar har hittat hit och äter fröerna som de mindre fåglarna skvätt ner på marken!


Jag vill ju säga att vi haft många gråsparvar också men det kan ju lika gärna ha varit pilfinkar för de är ju så himla lika varandra! Jag får kolla extra noga efter pilfinkarnas svarta fläck nästa gång de kommer! Mysigt med småfåglar iaf och kul för barnen!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor