Magsjuka nr 2

Ja jag har inte hunnit vara ute på datorn alls typ och nu har barnen fått magsjuka nr 2 på en månad så det är fullt upp helt enkelt!
 
Jag är rätt trött på att tvätta och byta blöjor nu men jag hoppas att det är på väg att lägga sig nu! Det är slitande att inte få sova ordentligt på nätterna och sen sover inte barnen ordentligt på dagarna heller och sen allt annat som tillkommer med magsjukan såklart!
 
Jag funderar seriöst på att införskaffa pottor nu och se om det funkar! Vi hade väl egentligen inte tänkt skynda på med pottränandet men det verkar som om barnen har känslig hud och att blöjorna kliar så det är nog ingen dum idé att börja med pottan! Nu går de ju (läs 'springer') rätt stabilt så det skulle nog kunna funka!
 
I helgen fick jag världens blodsockerfall! Jag satt i soffan så det smög sig liksom på! Jag sa till David att "oj nu är jag nog jättelåg" och han sprang in i köket och hämtade blåbärssoppa! Men jag kunde inte dricka den för jag fick såna muskelryck så jag kunde inte kontrollera glaset! Han sprang tillbaka och hämtade vindruvor och choklad! Men shit vad läskigt det var!
 
För några veckor sedan irrade jag ju runt på IKEA när jag fick ett sådant super-sockerfall! Vi var på barnavdelningen och skulle handla backar till barnens leksaker! Jag plockade backarna och skulle vända mig och säga till David att jag var låg men då hade han redan hunnit iväg! Jag hade ena tösen i en liten kundvagn och skulle försöka ta mig till restaurangen som är precis vid barnavdelningen - endast family-avdelningen ligger emellan!
 
Men det visade sig att family-avdelningen var omöjlig att ta sig igenom! Jag visste ju var jag var och försökte verkligen hitta "utgången" men jag bara gick i cirklar bland hyllorna! David såg mig hela tiden men trodde att jag letade efter något!
 
Till slut tyckte jag att jag kom vidare men jag kom tillbaka till barnavdelningen och hann komma ända till garderober/byråer innan David kom ikapp mig och frågade vad jag höll på med! Han trodde att jag skulle titta på några vägghyllor som vi skulle köpa!
 
Problemet var ju att jag inte hade några druvsocker med mig - det ska man ju alltid ha i handväskan! En mamma som kom förbi gav oss sin dotters mjölk - tack och lov - så det löste sig men usch det var INTE bra! Druvsocker i väskan direkt! ;)

Comments

  1. Usch, hoppas att det vänder snart! Tror absolut att ni kan börja med potta snart innan det liksom blir för stor grej.

    ReplyDelete
  2. Ja jag hoppas det - vi får ta tag i oss och åka och köpa en! Man måste ju testa - de kanske tycker att det är kul! Man vet ju aldrig! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor