Mina ringar kan vara bestämda nu!

Det har tagit tid men nu tror jag att jag äntligen bestämt vilka ringar jag ska ha!

Det är en djungel det här med att titta på ringar! Mitt problem var också att jag hela tiden tyckte "men kan jag betala så mycket för en ring då är det inte så mycket mer för den här istället"! Inget bra tillvägagångssätt alls typ! Hahaha... Men det fanns (finns) ju så mycket fint så till slut blev det bara för mycket att välja mellan!

Så jag slutade titta överhuvudtaget i flera månader och sen när jag gickin och sökte på ringar igen så hittade jag den kombo jag ville ha! Nu gäller det igen att inte gå in och titta en massa för då blir det kanske samma sak igen! Om man nu inte har oändligt mycket pengar och kan välja vilken som helst så är det nog bra att göra som vid en budgivning på ett hus! Bestäm smärtgränsen och gå inte över den och vänta inte på "något bättre" för då blir man aldrig nöjd! Det kommer alltid att komma nya, fina ringar men om man ska vänta hela tiden så blir man ju aldrig klar!

När vi har gift oss så kommer ju ringarna i vilket fall som att symbolisera den dagen och det är det som kommer att göra dem speciella! Jag har nog aldrig förstått det där med att byta ut sina ringar - kanske om man inte varit med och valt dem själv eller om man blir av med dem, men inte bara att byta ut dem! Köp istället något du tycker om att komplettera med! ;)

Jaja... jag ska inte avslöja min kombo riktigt än! December-januari har varit ansträngt, som för många andra familjer, med jul och nyår samt tösernas födelsedag och kalas! Så snart det lättar i ekonomin så ska vi ta tag i ringarna... men vi får se när det blir eftersom vi antagligen inte kommer att få förskoleplats det datum vi ansökt för! Men det jag kan berätta är att de (fortfarande) kommer att vara vitguld och sen att jag faktiskt ändrat mig lite med formen! Jag ville ju ha mjuka kanter men de kommer att bli flacka - det är lite obehagligar att ha på fingret när man ska bära saker men det får jag leva med nu när jag äntligen bestämt mig!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor