Läsa kurser på distans

Det största problemet med att läsa kurser på distans är att man måste lära sig nya system hela tiden eftersom nästan varje skola har ett eget system!

Jag tyckte att Malmö Högskolas system var rätt så bra - egentligen hade det räckt med att logga in på ett enda ställe! MAH har It's learning där man har alla sina kurser, kan skapa egna sidor vid grupparbeten och man kan maila där också även om MAH valde att ha ett annat mailsystem också (totalt onödigt)! Vi klagade en del på It's learning men såhär i efterhand så har det nog varit det bästa hittills! Min sambo har haft It's learning på en gammal arbetsplats och han gillade faktiskt också det!

Jag trodde att Lunds universitet skulle vara bättre men där höll jag på att bli tokig! Man var tvungen att logga in på studentportalen StiL för att komma åt mailen, sen har man Luvit för kurserna och Wikispaces för grupparbeten - asså det var alldeles för många ställen att logga in på och hålla reda på! LU behöver verkligen en bättre plattform!

Nu ska jag läsa vid Högskolan Väst och där var det också en massa ställen att logga in på tills jag hittade studentportalen - som man inte ens nämnt i välkomstbrevet konstigt nog! Men här finns då mailen och sen deras lärandeplattform Disco - som jag inte riktigt gillar! Den saknar många funktioner och det är inte så tydligt vad som ska framgå av en fil eller ett meddelande!

Jaja... för väl sitta i helgen och försöka sätta mig in i allt! Suck... Tyvärr verkar jag bara ha kommit in på en av kurserna som jag sökt så det blir till att söka nya i höst så jag får skjuta på uppsatsen lite till!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor