Klipp när butik stänger!

Nu när jag ändå redan tagit upp butiksdöden på Entré så fortsätter jag ner i stan!

Igår fick vi reda på att Cervera mitt på gågatan håller på att stänga och säljer allt för 50% av priset! Det är en bra deal men detta hade pågått sedan i måndags så vi var osäkra på vad som fanns kvar! Jag och en kollega bestämde oss precis i slutet av arbetsdagen att springa ner och se om vi kunde få tag i något!

Där var väldigt rensat! Det fanns knappt något kvar från varken Iittala, Rosti eller Eva Solo som alla var saker jag tittade efter! Och Georg Jensen ska vi inte snacka om - lensat! Personalen plockade fram Georg Jensen prylar från lagret - men det var gamla prylar som man knappt ens kände igen! Jag lyckades på någon höger hitta två karaffer med termofodral från Eva Solo - en för 1L och en för 1,4L! Så jag nöjde mig med det och struntade i kölappen med 100 nummer före och ställde mig i kontantkön och betalade med sedlar! Lite nostalgi på en onsdag bara sådär! :P


Det är jättetråkigt att just den butiken lägger ner - det finns ju en Cervera lite längre ner på gågatan ifall man avviker in i Hansa companiet! Men den här butiken kunde man ju snabbt springa in i när man ändå gick förbi! Men Cervera är ju inte kända för sina förmånliga priser och idag måste många butiker kunna konkurrera med internethandeln - vilket Cervera nog inte ens är i närheten av att göra! Jag hoppas dock att den andra butiken klarar sig - om man handlar till sig själv eller med god framförhållning så kan man ju göra det på internet men det måste ju finnas någon butik kvar för alla tillfällen man inte gör det! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor