Första året med tvillingarna...

... har varit minst sagt händelserikt!
 
I fredags fyllde barnen 1 år och i lördags hade vi kalas med de närmaste! Om alla som innefattas i "de närmaste" hade kommit så hade vi varit fler än 30 pers - nu var vi "bara" strax under 20 stycken! Jag fick frågan hur jag tyckt att första året varit... 
 
Töserna är ju våra första barn och första tiden som föräldrar var fylld av förundran, trötthet, dåligt samvete, glädje, mys, blöjbyten, matningar och kräk, mer mys, mer glädje osv. Det var alla känslor på samma gång! Det har definitivt varit jobbigt och det går i ett kör HELA tiden! Samtidigt har vi så många underbara stunder som nu tex när barnen börjar "prata" så kan de stå och tjattra med varandra så som tvillingarna i ComHem-reklamen - och de gör det gärna när det är dags att sova! ;)
 
Jag har nog aldrig gråtit så mycket på ett år och aldrig haft så mycket dåligt samvete! Dåligt samvete när orken tryter, när jag började jobba, när jag bara åkte in till stan själv i ett par timmar för att prioritera mig själv lite! Jag och David är ett riktigt team nu - vi jobbar med varandra hela tiden! Vi vill båda att vi båda ska orka och må bra så vi samarbetar jämt utan diskussioner! Orkar inte den ena laga mat så löser den andra det eller så köper vi hem! "Whatever works" är ett nytt motto! Men det börjar bli mycket lättare nu när de är 1 år jämfört med när de var nyfödda och totalt beroende av en!
 
Tänkte summera året med en bild från varje månad av tösernas liv och sen lite samlade bilder från 1-årsdag och kalas! Sen tror jag att det inte kommer att bli fler bilder på töserna - de kan ju inte välja själva att de ville vara med i sin mammas blogg så jag tror att det får räcka nu faktiskt! Det kommer säkert ändå komma uppdateringar! ;)

Januari - Nykläckta!
 
Februari - Har redan lärt sig Peace-tecknet! ;)
 
 Mars - Stabiliteten själva!
 
April - Dags att sitta i matstol!
 
Maj - Tränar mycket på mage, snart ska vi krypa!
 
Juni - Att gunga... vilken sensation!
 
Juli - Bus i vagnen!
 
Augusti - Gåstolarna agerade "radiobilsrace" i vardagsrummet!
 
September - Nu går inget säkert från två klåfingriga busar!
 
Oktober - Bus i soffan med trött mamma!
 
November - Vi kan inte gå men vi kan klättra upp i vagnen själva!
 
December - Dags att öppna paket!
 
Januari - Nu har ett helt år gått... tänka sig...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor