Äntligen fått min "2in1 SMART" bs-mätare!

Idag hämtade jag ut min lilla bs-mätare som jag hade beställt till min iPhone!
 
Den var mycket mindre än jag trodde! Burken till teststickorna är större än till min Freestyle Lite - men det gör inget för själva mätaren är så liten att den får plats i burken! Väldigt smidigt!
 

Jag hade tänkt testa och utvärdera mätaren och för att se att den mäter rätt så vill jag ju mäta samma värden med min gamla mätare! Dock stötte jag på ett problem direkt! Den nya mätaren mätte 5,8 mmol/L medan min gamla mätte 4,9 mmol/L! Hmm... konstigt...
 
 
Så jag satte i min andra mätare (jag hade beställt 2 st "2in1 SMART") och den mätte 5,9 mmol/L! Det kändes konstigt att båda de nya mätarna skulle mäta fel!? Eller?
 
 
Mätte i alla fall ett värde till med min gamla mätare och fick då 5,3 mmol/L så något verkar vara vajsing med den! Behöver antagligen kalibreras eller kanske rentav bytas ut! Får kanske ringa min diabetessjuksköterska och höra hur jag ska göra! Så det blev inte så kul som det borde ha blivit - men jag är riktigt nöjd med den mini-lilla mätaren och att få värdena direkt in i telefonen! Verkar som att man kan föra in kost och annat nyttigt men jag ska sätta mig in i appen ordentligt och ge en riktig recension! ;)

Comments

  1. Hej,
    Såg att du provat denna lilla gulliga mätare att koppla till mobilen. Funkar den ok? Kan ditt landsting skriva ut stickorna utan upprörda miner?

    Där jag tillhör (Blekinge) så kör dom ju med Abbot och deras Freestyle.. den är så hemsk men jag hittade en annan mätare på nätet Every X3 som tillverkaren hjälpte mig att ordna recept till via en tredjehandsläkare i Göteborg.

    Nu ska dom dock lägga ner mätaren ;( så jag måste hitta något annat därför undrar jag ang denna 2in1 om denna kan göra så jag slipper Abbot och deras Freestyle.

    Ha det fint i sommarvärmen och hoppas att ditt socker inte svänger så massa som mitt gör så här års.

    //Martin

    ReplyDelete
  2. Hej!

    Ja jag tycker att den är helt fantastisk och det är väldigt smidigt att få alla värden sparade i telefonen!

    Här i Skåne har vi också Freestyle men jag tycker att man ska hänga med i tiden och faktiskt köpa in mätare som underlättar och denna är ju så liten och smidig och dessutom kan man maila resultat till sin läkare via appen! Dock har jag fortfarande inte varit på mitt läkarbesök sedan jag skaffade mätaren så jag är osäker på om jag kan få stickorna utskrivna! Jag köpte ju två paket med stickor samtidigt som jag skaffade mätaren men de är ju slut nu!

    Sen mätte faktiskt 2in1 ett annorlunda värde än min Freestyle och jag har ännu inte fått fram varför men det kan ju vara att de mäter i olika mått eftersom 2in1 fortfarande känns "importerad" från USA eller också behöver min Freestyle kalibreras! Men jag tänkte ju kolla upp det när jag ska på mitt läkarbesök - men de ligger efter med årsbesöken och har dessutom fått nerskuren läkargrupp så jag får vänta tålmodigt!

    Teststickor finns ju på apotekets hemsida (men kan inte handlas därifrån) så det ska ju inte vara omöjligt att få dem på recept tycker jag!

    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=248093

    Återkommer med mer info efter mitt årsbesök - kommer säkert som ett inlägg! ;)

    MVH
    Johanna

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor