Två förkylda barn & två trötta föräldrar

Ja det är det som finns i vårt hem just nu!
 
Klaras förkylning har väl i nuläget blommat ut lite mer än Stellas men av erfarenhet vet vi att Stellas kommer bli lika illa förr eller senare!
 
Det är nästintill omöjligt att hålla den ena från att bli sjuk när den andra blir det! Barnen tar varandras nappar, biter på samma leksaker och leker ju tillsammans så blir en sjuk så blir den andra också det!
 
Stackars Klara mådde jättedåligt igår kväll! Vi nattade barnen samtidigt och det gick rätt bra - vi brukar få gå in någon gång för att sätta i napp eller bara visa att vi fortfarande finns kvar... separationsångest! Men igår vaknade Klara sent - jag hade redan gått och lagt mig - och var helt förstörd! Hon mådde så dåligt och var helt täppt i näsan!
 
Så det fick bli lite näsdroppar och flytande Panodil! Hon torkade av allt dreggel och snor på mitt nattlinne så jag fick byta och sen var hon helt otröstlig fram tills medicinen började verka! Då till slut fick vi båda sova och då hade David redan fått plocka upp Stella och lägga sig med henne i extrarummet! Tur jag hade semester idag för jag vet inte hur jag skulle ha orkat arbeta! Hoppas på bättre sömn i natt för imorgon ska jag till jobbet! ;)
 
Vi lyckades förresten göra ett klipp med julklapparna till barnen! Vi ville köpa varsin större sak istället för en massa små och bestämde oss för varsitt gungdjur från Teddykompaniets Diinglisar! Dessa har hjul som man kan fälla ner så att de kan användas som sparkbilar och sen spelar de även melodi när man trycker på örat!
 
 
Vi tyckte att det var bra att det var flera användningsområden men de kostar runt tusenlappen styck och har man tvillingar så får man ju köpa två! Sen hade de flesta sidor lite rea och då kostade de 800 kronor - fortfarande mycket när man ska köpa två men ändå bättre! Av en slump gick jag in på Lekmers sida i förra veckan och bara kollade vilka de hade i lager och då reades de lite mer för 600 kronor styck så vi bestämde oss för att passa på!
 
När jag lagt dem i varukorgen såg jag en rabattkupong flasha på deras sida som gav 200 kronor rabatt när man handlade för över 1000 kronor! Helt plötsligt fick vi två till ordinarie priset av en - shoppaholicen i mig älskar en bra affär! Kändes riktigt bra för nu kan vi köpa något mer utan dåligt samvete för ekonomin - det kan ju bli lite ansträngt när en är föräldraledig!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor