Sparsamt julpynt

I år är det väldigt lite julpynt som kommit fram!
 
Mina söta Nittsjö-tomtar har till exempel fått ligga kvar i lådan! Två av mina klotljusstakar (de vita) har också det! Vi har inga julstjärnor i sovrummen eller ljusstakar för den delen heller! Vi har inga slingor utomhus och vi ska inte ha någon gran! Verkligen sparsamt!
 
Det vi har tagit fram är min silvriga klotljusstake från Cult design - de andra ljusstakarna på bilden är framme året om! De två vita ljusstakarna är från Höganäs porslin och under året byter vi "innehållet" från hjärtan, till små sjöstenar och till julafton kommer där säkerligen att ligga Lindt-kulor! ;) Även min adventsljusstake från Albrekts guld (ja faktiskt) kom såklart fram! Jag gillar den - den ser ut som en tacka med is!
 
 
Vi har en amaryllis i köket och där har vi även satt upp två julstjärnor i mässing! Eftersom vi har två dubbelfönster i köket så blev stjärnorna så bra i storleken när de placerades i ett av fönsterna! Amaryllis är alltid fint men jag önskar att jag beställt Picotee från "Allt om trädgård" så att jag fått den vit med röda tippar - den var jättefin!
 
Mina gamla ljusstake i metall från Markslöjd fick sitta i vardagsrummet! Jag har haft den i över 10 år och aldrig behövt byta några lampor - fantastiskt! Jag skulle vilja ha fler men det verkar inte som om Markslöjd har kvar den alls!
 
Den vita snöflingan Arctica från By Rydéns funderar vi på att köpa in till sovrummen! Vi tänkta ha likadana i alla tre sovrummen så vi får se om det blir av i år eller hur vi nu ska göra! Två av sovrummen kvittar det lite tycker jag men det hade varit mysigt att ha något i flickornas sovrum!
 
Vi måste hitta något att ha i vardagsrummet till nästa år - vi behöver 5st av något att pryda fönstren med! Jag ville ha en sån där stjärna som står på fönsterbrädan klädd i vitt tyg - tror att Hemtex hade en sån för några år sedan - men det har jag inte lyckats hitta så vi får nöja oss med EN ljusstake!
 
Det blir en väldig kontrast här hemma jämfört med förra året när det var rikligt pyntat och dessutom en 4m gran i vardagsrummet! Jaja... det blir väl så någon gång igen... så småningom!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor