HbA1c var inte så bra!

Gjorde ju ett nytt HbA1c den 28 november och det var ju inte bra men kanske inte heller så dåligt som det skulle kunnat vara!

Sista jag lämnade in var ju i april och då var det 50 (motsvarande 5,8 i gamla systemet) och det var ju helt okej efter graviditeten och jag hade så fullt upp med barnen! Nu låg det på 55 (motsvarande 6,3 i gamla systemet) och det känns inte alls bra! Mitt mål är alltid att ligga under 6 i gamla systemet!

Jag vet ju vad det beror på - dåliga matvanor och noll motion! Ibland när jag kommer hem från jobbet så har ingen av oss energi att laga mat och då blir det skräpmat! Sen måste jag erkänna att det blivit mer godis och snacks än vanligt - antagligen för att jag detta året börjat med den dåliga vanan att tröstäta när jag tycker att jag mår dåligt eller är helt slut! Det straffar sig!

Motionen ska vi inte ens tala om! Vi gjorde några tafatta försök att jogga med vagnen i somras men jag klarade inte av det - ingen energi och absolut ingen kondition! David har iaf tränat med laget och spelat matcher osv men jag har knappt gjort ett skvatt! Måste bli ändring på det!

Jag har önskat mig en joggingvagn i julklapp så att jag kanske kan komma ut nu under våren när jag ändå ska vara föräldraledig! Sen har vi kommit överrens om att skaffa gymkort på ett gym som har barnpassning så att vi kan komma iväg och gymma en stund iaf så att vi kan bli lite hälsosammare och jag kan få bukt med mitt bs!

Det är svårt att jonglera allt nu när vi har barn! Förr kunde vi gå och gymma när som - bara ta 1,5 timme klockan 21 en tisdag! Det kommer ju såklart inte att gå nu, men bara att komma iväg 30-40 minuter ett par gånger i veckan kommer ju göra skillnad för oss båda och framförallt för mitt bs!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor