Föräldraledighet

Nu har David snart varit hemma med barnen själv i 4 månader och om ca 1 månad ska vi byta!

Jag ska vara hemma med barnen tills de börjar dagis och jag börjar få lite ångest! Jag vet att det inte är samma som när jag var hemma med dem när de var nyfödda men den känslan jag hade då ligger ändå och gror! Det var jättejobbigt att vara hemma själv med två spädbarn som var så totalt beroende av en! Det var psykiskt jobbigt att inte kunna trösta båda ordentligt eller kunna mata båda samtidigt så den ena fick ligga och gråta! Det är ju inte alls samma nu och barnen kommer ju hinna bli 13 månader innan jag ska ta över men den gamla känslan sitter kvar!

David börjar bli trött nu - det går ju i ett kör där hemma och barnen är överallt! Jag tror att det bästa hade varit om man kunde dela så att en är hemma 3 dagar och den andra 2 dagar i veckan för då blir inte en person slutkörd utan man kan dela både på ansvaret för barnen och ansvaret för jobbet! Tyvärr kunde vi inte dela upp det så men mitt tips till andra tvillingföräldrar (eller kanske till alla föräldrar) är att dela upp det så om ni kan!

Barnen har fortfarande inte börjat gå - men nu är de i alla fall friska från sin senaste förkylning... skönt! Klara var varm igår och vi tror att det är hörntänderna som är på väg nu! Töserna har ju 8 tänder var - 4 uppe och 4 nere, det är så sött!

Vi har testat ännu en ny natte-strategi eftersom vi fortfarande inte har fått bukt med att gå och lägga barnen och få dem att sova kvar i sina sängar! Nu har vi särat på deras sängar och satt dem mot varsin vägg - de kan fortfarande se varandra men det är ändå ett bra mellanrum - sen har vi lagt en madrass emellan som vi kan ligga på medan barnen somnar! *peppar, peppar* Det verkar faktiskt funka! Det är inte så gnälligt vid nattningen och barnen har sovit hela nätterna i sina egna sängar sedan ca 1 vecka tillbaka - utom en natt! Fantastiskt! Jaja... vi får fortfarande gå upp någon gång och trycka i en napp eller bara stryka lite på ryggen för att lugna men de är ju iaf kvar i sina sängar!

Tyvärr är det så att vi föräldrar har fått "insomningssvårigheter" då vi har ångest för att barnen ska vakna och man ska behöva gå upp! Hahaha... Vet inte varför det kommit nu? Vi har ju fått gå upp varje natt sedan barnen föddes! :P Hehehe... Snart bara en vecka kvar till lite semester så det ska bli skönt - då får jag spendera lite mer tid med barnen och David på dagtid och inte bara efter att mörkret lagt sig! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor