Pyssel-dags

Ja nu närmar sig julen och då brukar det ju bli pysseldags!

Jag längtar till barnen blir så stora att vi kan pyssla tillsammans men i nuläget får jag väl pyssla lite själv! I år har jag nog ingen riktig plan för vad jag ska göra för vi ska ju inte ha någon gran i år till skillnad från förra året när vi hade världens största som vi knappt fick ut ur huset! Men vad ska man göra när man kan ha 4,5 meter gran!?

Jag har dock handlat lite prylar från Panduro Hobby så jag ska nog pimpa julklapparna lite i alla fall! Jag beställde stansar och sen en sigill så jag ska fixa en lackstång också - men jag ville ju ha i silver och det hade de såklart inte hemma just då!


Men först borde jag ta tag i alla bodys som jag ska sy! Det är så mycket sämre med tid sen jag började jobba! När jag kommer hem från jobbet så sitter jag på golvet med barnen ända tills de ska lägga sig och sen är jag för trött för att göra något alls! Så i princip är det bara helgerna jag kan sy på och då finns det ju en massa annat att fixa som man inte hunnit med under veckan! Lite trisst för jag har många tyger som jag vill sy med som jag inte ens hunnit göra den minsta lilla dreggellapp av!

Sen ska vi väl försöka skicka ut julkort i år! Vi är sanslöst dåliga både på födelsedagskort och julkort - men julkort är ju lite roligare nu när man har barn och kan göra egna med foto på barnen! Dessa är ju lite mer uppskattade än det vanliga tryckta kortet med en (dock väldigt fin) domherre på!

Med tanke på domherre så har vår rödhake dykt upp hemma i trädgården igen! Förra året satt den i päronträdet varje dag under vintern och en bit in på våren! Vi får kanske skaffa talgbollar eller någon annan matningsstation så den lilla pippin klarar vintern!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor