Penicillin igen...

Jag kan bara säga suck...

I onsdags hade jag huvudvärk hela dagen och valde att gå hem tidigare när jag började känna feber-frossa! Jag kan känna så ibland men har aldrig riktigt feber utan ligger kanske 1° över min normala temperatur! Men i onsdags när jag kom hem så hade jag över 38° så det var väl tur att jag gick hem!

Under natten steg febern och hela torsdagen låg jag runt 40°! Shit, har ju inte haft feber på hundra år! Hahaha... Som tur var så kom mamma och pappa in och gick med barnen på BVC! De fick beröm för att barnen var så trygga hos mormor och morfar, och barnen klarade sina 10-månaderstest galant! Stella väger 8,9kg och Klara 9,5kg så det skiljer fortfarande 600g! Det har ju skiljt runt 700g ända sedan de föddes - ibland 800g och ibland 600g men det har hållt sig konstant!

På fredagen vaknade jag vid 5 på morgonen och kunde knappt svälja! Så var det halsen igen! Skit!!! Ringde vårdcentralen och fick en tid hos en läkarstudent! Det var rätt lärorikt för hon gjorde allt enligt "bokens alla regler" och undersökte allt som det skulle kunna vara istället för att bara ta den "diagnos" som jag själv ställt innan jag kom dit! Hennes handledare kom in i slutet och bara tittade snabbt i halsen och sa att det såg lite illa ut och att jag behövde penicillin direkt för att undvika att infektionen skulle sprida sig längre ner i halsen! Kul...!

Och är man sjuk så påverkas ju bs rätt rejält så jag har sprutat en hel massa insulin de här dagarna för att inte ligga alldeles för högt! Men jag har knappt kunnat äta för det har gjort så ont att svälja så förhoppningsvis har jag inte haft alldeles för många höga värden men måste erkänna att jag varit dålig på att testa när jag legat nerbäddad i soffan och gluttat på Star Wars! ;)

Jaja... mår mycket bättre och har varit på jobbet idag! Det var lite snabbare sjukdomsutveckling denna gången och snabbare åtgärdat så det kändes faktiskt bra även om febern var jobbig! Hade vårt stora dubbeltäcka om mig som en falafelrulle, fårskinnstofflor på fötterna, mjukisbyxor, linne och tjock tröja och ändå frös jag där jag låg i soffan! Skönt att det är över!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor