Dunderförkylning & skallebank

Så har man varit hemma idag med förkylning och en attans huvudvärk!

Huvudet blir ju redan mos när man är jätteförkyld men den här huvudvärken vill liksom inte ge med sig! Jag vaknade innan klockan skulle ringa imorse och tog 2 Panodil Zapp och en Ipren men ändå dunkade huvudet såpass att jag inte kunde somna om!

Tyvärr så tillhör jag de diabetiker som inte testar sitt blodsocker så ofta men nu när man har en infektion i kroppen så får man ju skärpa sig! Man kanske inte tänker på det men något så "litet" som en förkylning påverkar ändå bs en del! Som tjej är man nog rätt van att justera insulinet eftersom även mens påverkar bs!

Innan jag fick diabetes använde jag ofta echinagard eller khan jang när jag blev förkyld - säkert en tid efter jag fått diabetes också! Tills jag upptäckte att man inte ska använda dessa medel ifall man har diabetes!

Jag gissar att de syftar på just typ 1 eftersom det är kroppens egna immunförsvar som attackerar insulincellerna - alltså är immunförsvaret redan på lite "overload" och då är det ju inte bra att ta (natur)läkemedel som boostar immunförsvaret! Men det hade varit skönt att ta så att förkylningen går över snabbare!

Så nu sitter man här med förhöjda insulindoser, mosigt huvud och snorig näsa! Suck...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor