Ärtsoppa & diabetes

Jag har kommit fram till att det är svårt att ha både barn och diabetes! ;)

Man själv kommer ju inte i första hand utan det gör ju barnen och det är lätt att diabetesen kommer rätt långt bak i prioriteringen! Som jag tidigare sagt så drar jag mig för att skicka in ett HbA1c men jag måste ta tag i det snart! Kanske imorgon om jag kommer ihåg!

Vi har haft lite lyx i helgen! Först var vi hos barnens farmor i lördags och blev bjudna på mat - tacos... mums... Sen i söndags kom mina föräldrar och hade pulled pork med sig samt en stor bytta vegetarisk ärtsoppa till mig som jag har på jobbet nu så att jag har lunch hela veckan!

Ärtsoppa måste ju vara mumma för diabetesen! Och denna är ju hemmaluad (skånska - betyder hemmagjord) med rivna morrötter i! Den var väldigt god och matig men jag hade glömt senapen hemma - senap hör ju till... inte som när jag var typ 5år och hade ketchup i hemma hos min dagmamma - det var INTE gott!

Ni skrattar nu men det var faktiskt helt och totalt logiskt för denna 5-åring - för jag tyckte ju inte om senap! "Kan man ha senap och ketchup på korv med bröd, då kan man ha senap och ketchup i ärtsoppa"! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor