Relation & barn

Det har diskuterats ofta med mina vänner att man ska inte skaffa barn i mål att "rädda" sin relation för det är dömt att misslyckas!

Vi var tråkigt planerande och valde att inte skaffa barn förrän jag var färdig med min utbildning och hade fått arbeta lite, vi skulle båda ha fast arbete och en stabil ekonomi, vi skulle ha hunnit resa (för oss blev den stora resan Australien). Sen hade vi ju en väldigt stabil relation oss emellan vilket såklart är a och o!

När jag kom hem en dag i förra veckan då barnen hade härjat runt och gnällt på sin pappa hela dagen (jag var förberedd efter att vi sms:at!) kom jag hem med en massa energi och tog barnen hela kvällen så att han kunde åka och träna och få lite distans! Då sa han något som jag inte ens har tänkt på - att vi kompletterade varandra så bra för om en av oss var helt slut så kom alltid den andra med en massa energi och tog över! Och så har det nog varit alltid - speciellt sedan barnen föddes!

Det händer ju mycket hela tiden och ibland kan det vara svårt att hitta tid för att bara vara oss! Det handlar om prioriteringar hela tiden och det tär om man inte från början har det stabilt i relationen! Jag menar absolut inte att man inte ska skaffa barn eller att barn bara är jobbiga - jag menar bara att man inte kan rädda sin relation genom att skaffa barn! Det är inte bara mysigt och puttinuttigt som man kan tycka när man i ett par timmar hälsar på andra som fått barn - det är skillnad när man har barnet dygnet runt!

Våra töser är nog precis mellan att sova 3 gånger om dagen till att gå ner till 2 gånger om dagen! Så vissa dagar blir det si och andra blir det så! Igår sov dem endast 2 gånger - den andra gången vaknade dem vid 16-tiden och då kan vi inte lägga dem en gång till för det blir för nära inpå läggdags! Men vi satt på golvet och lekte med dem och vips så var det dags att ge dem ersättning och sedan väntade blöjbyte och pyjamas och sedan var det dags för sängen! Båda somnade utan en suck även om Klara gnällde lite senare, dock med slutna ögon så det var nog i sömnen. Inatt fick vi ta upp båda och sov halva natten i varsitt rum med varsin bebis och imorse sov Stella ända till 10 över 9!!! Duktig tös! ;) Synd bara att inte båda gjorde det för nu blir dem ju lite osynkade idag men jag hoppas att det reder ut sig!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor