Mini-weekend i London

Vi unnade oss en liten barnfri mini-weekend i London såhär helgen innan jag skulle börja jobba!
 
Barnen var hemma med mormor och morfar och såg till så att dem inte bara satt på rumpan! ;) Dem hade nog en bra helg alla fyra! Vi köpte varsin klänning till barnen i China Town - men vi är lite osäkra om de kommer att passa! Jag ska förtvätta dem först iaf!
 
 
Vi tog en sightseeing bussresa med Big Bus som har "get on, get off" så man kan kliva av och på när man vill under 24h! Vi bodde precis vid St Pauls Cathedral så vi hoppade på bussen där och åkte sedan vidare - i bussresan ingick även att kunna åka båt i River Thames. 
 
 
Vi roade oss med att se två musikaler; Rock of Ages och We Will Rock You! För er som har sett filmen Rock of Ages så är musikalen verkligen något för er! Det var en intim liten teater - vi satt en våning upp men kände oss verkligen med - och föreställningen hade ett större komediskt värde än filmen vilket såklart är bra när det är live! We Will Rock You var också bra men skämten kändes mer krystade och sen var det en mycket större teater så det blev inte alls lika intimt!
 
Efter att vi sett We Will Rock You så gick vi och åt en bit mat nära Leicester Square innan vi tog taxi tillbaka till hotellet! David hade planerat i hemlighet så kvällen slutade med att vi förlovade oss på Millenium Bridge efter att klockorna i katedralen slått 12! :D
 
 
Ringen jag fick var en symbolisk silverring eftersom David inte visste min ringstorlek och sen ville han att vi skulle titta på ringar tillsammans! Så det ska vi försöka göra här i veckan! Det var himla romantiskt och jag blev överraskad för jag trodde att jag skulle få vänta ett par år till! Det blev så speciellt och ett fint minne för oss! :)
 
Vi kom hem sent i söndags och jag hade tagit semester igår (som skulle varit första dagen tillbaka på jobbet) och jobbade min första dag idag! Känner mig smått trött i huvudet men var hemma med barnen själv medan David tränade! Det går mycket lättare med barnen ju äldre dem blir - dem blev 8 månader idag!
 
Igår hade vi 8-månadersbesöket på BVC och barnen ligger kvar på sina kurvor och det skiljer fortfarande 800g! Sist vi var där hade båda tagit ett litet större skutt framåt än vanligt men denna gången var det lite mindre! Men vår BVC-sköterska sa att det kan ha varit en tillväxtperiod sist och sen märkte hon ju även att barnen var väldigt aktiva - för dem stod ju och hoppade på våra ben i princip hela besöket! ;) Hehe...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor