Hade varit skönt med ett körkort i familjen...

... och det kan snart bli verklighet!

Vi måsta vara dem enda tvillingföräldrarna helt utan varken bil eller körkort! Inte helt smidigt - men tvillingar var ju inte planen heller! Vi hade nog tänkt hinna med körkort innan vi hade två barn och det blir ju svårt när man får reda på att det är två på en gång!

David håller på att ta sitt körkort nu och det gick ju smidigt medan vi båda var hemma men nu när jag jobbar igen så är det lite meckigt att få till det! Oftast kör han en dubbellektion vilket är 2*40 minuter (tror jag... eller är det 2*45 min?) och vi försöker fixa det så gott det går!

Någon gång har barnens farmor passat, för någon dag sen passade deras faster och jag har tagit långlunch med barnen och någon gång gått hem tidigare! Det blir mycket flextid att ta igen men det får det ju vara värt! Har jag haft barnen och sen jobbat över 1,5 timma för att ta igen tiden så är jag rätt trött när jag kommer hem! Igår var en sådan dag!

David och barnen hade haft en bra dag tillsammans och allt hade gått super! Barnen sov fortfarande när jag kom hem och David gjorde sig iordning för att gå till träningen! Från det dem vaknade tills dem somnade för natten så bara gnällde och skrek båda på mig! När man själv är helt slut så är tålamodet inte lika stort som vanligt men på någon vänster lyckades jag få i dem lite ersättning, byta blöja, ta på pyjamas och försöka gosa lite i hängstolen innan det var dags för sängen!

Ett tag trodde jag knappt att dem skulle somna! Vi brukar ju vara två som lägger dem och nu var det bara jag! Vår ena dotter har svårt att somna i vagnen (för hon måste titta på allt så att man inte missar något) men somnar istället lättare i sängen (vår andra dotter är tvärtom) så hon gav till slut upp och lade sig till rätta! Vår andra dotter fick jag till slut ta upp i famnen och vagga en stund innan jag lade ner henne igen och hon kände sig trygg med att somna! Jag ska kanske tillägga då att 5-minutersmetoden INTE fungerar på våra kära döttrar (vi försökte ett bra tag innan vi till slut gav upp) så vi modifierar efter vad som känns bra för hela familjen!

Imorse hade David körlektion och jag och töserna var mycket bättre kompisar när deras pappa kom och lämnade dem! Eftersom det var så tidigt på morgonen så hade han i princip bara lyft dem direkt till vagnen men satt på strumpor, fleecejackor och vantar så där låg mina kära barn under sina fleecefiltar fortfarande i pyjamas!

Mitt skrivbord förvandlades till temporärt skötbord och sen åkte de vanliga kläderna och mössorna på innan vi gick ut en promenad i höstsolen och mötte senare David på vägen och sen var det dags att vandra tillbaka till jobbet!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor