Det eviga tjat om ringen/arna...

Förlåt att jag tjatar om ringen eller ringarna men det är så jobbigt att välja!

Jag vill ju välja rätt! Jag vill titta på mina ringar om 30 år och fortfarande älska dem och minnas hur det var när vi förlovade oss och gifte oss! Jag vill absolut inte vara en av dem som byter ut sina ringar för att man "bara måste ha något snyggare"! Jag förstår mig inte på sånt! Då kan man väl komplettera med något extra eller också så finns det ju en massa andra fingrar som kan må bra av lite bling! ;)

I helgen var jag och testade ringar för att se hur min plan med titanring+vitguldring passade ihop! Tyvärr gjorde det inte riktigt det! Problemet var väl mest att titanringen är mattpolerad och vitgulden är blankpolerad! Ska man ha titanringen blank så mattas den med tiden och tvärtom! Suck...

Jag har väl kommit fram till att jag vill att ena ringen ser ut som silverringen jag fick i London! Jag har vant mig vid den nu och jag tyckte ju redan från början att den var jättefin (lite poetiskt att det var David som hade valt den också)! Så det blir till att spara pengar så man kan investera i en sådan! Den blir antagligen vigselringen istället då!

Den är ju lite stor så jag får hela tiden ha en annan ring utanför som "låser fast" den! I vanliga fall har jag min solitär från Pilgrim men idag tog jag på mig min hematitring som vi köpte på Victoria market i Melbourne när vi var i Australien! Oh hematit och silver/vitguld är ju skitsnyggt ihop!

Kan man ha en hematitring som förlovningsring? Går det att gravera i den? Problemet är väl att det är en sten och slår man i den i något hårt så kan den spricka! Vilket (underbart) projekt! Hahaha...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor