Blodsockermätning i mobilen!!!

En diabetikers "måste ha" pryl; en blodsockermätare kopplad till mobilen!


Värdena samlas i appen och kan lättare delas med läkaren! Wihooo vill ha.... måste ha...! Tyvärr är den i nuläget endast kompatibel med Iphone 4 men efter kontakt med iglukos.se så blev jag informerad att den beräknas komma för Iphone 5 redan i oktober!

Jag ska lätt ha en och jag ska se till så att jag kan få teststickor från min diabetesavdelning - det är ju inte säkert att det finns upphandlat i sortimentet hos de lokala apoteken!

Den kom en annan bs-mätare för några år sedan som just var kopplad till Iphone - men den verkade aldrig komma till Sverige men nu har "2in1 smart" kommit hit istället! Jippie jippie...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor