Tips från coachen; tandem-matning

Nu är töserna snart 8 månader och jag ska snart börja jobba igen!
 
Tänkte dela med mig av lite tips som jag kommit fram till för er som ska få/har fått tvillingar! Ett av mina stora tips är att lära sig tandem-mata!
 
Jag ammade ju inte töserna och det är möjligt att detta är lättare med flaska men så fort töserna blev stabila i nacken så tandem-matade jag dem! I början lade jag dem på en avlång kudde och satt sedan framför och höll flaskorna! Jag har försökt att mata i babysitterna men jag tyckte att vinkeln blev fel för deras huvuden så det övergav jag snabbt! Amningskudden är en annan bra plats för bebis att ligga när man matar!
 
När barnen var 4 månader och kunde sitta i vagnen satte jag läget på "halvsittning" och matade sedan båda på samma sätt som med kudden hemma! Vilken frihet! Äntligen kändes det okej för mig att vara iväg helt själv med barnen för ifall båda skulle bli hungriga så kunde båda få mat samtidigt!
 
Idag "själv-matar" vi dem i vagnen! Dem kan hålla sina flaskor men gör det inte alltid och då kan man lägga en handduk eller filt under flaskan! För oss har detta varit jättebra för barnen eftersom de är väldigt nyfikna och lättdistraherade men när de ligger i vagnen och äter så kan de koncentrera sig på det!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor