Tips från coachen; SÖMN!!!

Här kommer ännu ett tips för jag hade några på lager! ;)
 
Alla har kanske inte lika stort sömnbehov som jag men det är ju viktigt att sova "sina timmar" så att man orkar med helt enkelt! I början var vi typ vakna mer på natten än vi sov! Först mata barnen, rapa dem, byta blöja på dem, natta dem och sen skulle jag pumpa och så skulle vi hinna somna om och sova en stund innan det var dags igen - var tredje timme!
 
Så här kommer mitt/vårt tips angående detta - dela upp er och sov med varsin bebis i varsitt rum! Det är SÅÅÅ mycket lättare med bara ett barn och hela processen går snabbare och man får sova mer! Visst är det trist att dela upp familjen men alla mår bättre av det!
 
Så fort barnen slutat äta så ofta så kan man "flytta ihop" igen - men vaknar dem på natten så bestäm att den som går upp med den första som vaknar går och lägger sig i det andra rummet med barnet!
 
Nu har vi äntligen gjort vid barnrummet och barnen har sovit i eget rum sedan 3 veckor tillbaka och jag har äntligen fått lite djupsömn! När dem sov i vårt rum vaknade jag av minsta lilla rörelse, suck, sovgny - ja allt! Nu vaknar jag när dem faktiskt vaknat och detta hörs i babywatchen! Heja sömnen! ;)
 

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor