Syjunta 12; Vinterns mössa efter helt eget mönster

Jag satt och filade på ett mönster till en vintermössa till barnen!
 
Jag testade ju att sy en mössa helt i trikå i början när jag började sy men jag vill egentligen ha en som täcker öronen bättre! Jag har sett några fina och började skissa på ett mönster! Kollade vilken storlek barnen har när de är runt 1 år... 50cm!? Kan det verkligen stämma???
 
Det kändes jättestort så jag gjorde ett mönster som blev 42cm i omkrets på den färdiga mössan! Den passade perfekt... nu! Hahaha... Jaja... nu har jag förstorat mönstret så jag har ett som är 46cm och ett som är 50 cm så kan jag ju göra båda två så har barnen en dem kan ha när det först blir kallt och en som passar i vintern också! Suck...
 
 
Fast den var rätt rolig att sy för det tog inte så lång tid och det blev ju ungefär som jag tänkt mig men det är ju lite pirrigt när man gör hela mönstret själv! Här är i alla fall Klara i mössan med öronlappar som är fodrad med fleece... lite väl varmt just nu! ;)

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor