Syjunta 9; Bodysuit & shorts

Så nu har jag varit i farten igen!
 
Ikväll fixade jag ihop ett par shorts för att se om jag kunde få till lite pösig stil på dem! Det gick rätt så bra fast jag hade kunnat göra mudden mindre så att den inte sitter för löst - men det får korrigeras nästa gång - mönsterpassningen blev inte riktigt rätt heller så det får också korrigeras till nästa gång! Dem blir nog sköna på varma dagar för töserna iaf!

 
Sen har jag äntligen fått rätt på en bodysuit som jag filat på! Shit vad jobbig den var! Har hållit på med den tre kvällar i rad! Det svarta kantbandet är en gammal T-shirt som inte såg urtvättad ut och det gick väl okej ett fixa till det själv! Har hittat en bra tutorial för hur man ska göra sedan tidigare så jag bara gjorde som jag kom ihåg att det stod! http://bessemess.blogspot.se/2011/07/tutorial-pa-hur-man-kan-sy-kantband.html
 
 
Men det var så många delar som skulle kantas och sys två gånger! Sen nålade jag ihop fram- & baksida fel på ärmarna så sen när jag sytt ihop hela och trodde att jag var klar så upptäckte jag att det var fel vid halsringningen! Smått irriterande! Först tänkte jag låta baksidan vara framsida istället... men perfektionisten i min tillät inte detta så det blev till att sprätta vid ärmarna och sedan sy om! Är ändå sjukt nöjd med resultatet! Ville ju inte ha slösat det fina tyget heller! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor