Syjunta 6; Body

Nu har jag testat att sy en body till töserna!
 
Jag har riktat av en som köpt sedan tidigare på bakplåtspapper och sedan nålat upp mönstret på tyget och klippt ut delarna. Först sydde jag på kantbanden och sedan fram- och baksida på ärmarna för att slutligen sy ihop hela bodyn längs sidorna och ut till ärmarna!

 
Jag blev väldigt nöjd... iaf fram tills jag höll upp min body mot den köpte och insåg att jag glömt klippa sömsmån längs ärmarna så de är väldigt smala! Men det kommer jag såklart justera till nästa gång!
 
Tyget är inte det roligaste men jag ville inte offra mina finaste tyger ifall jag inte skulle klara av det men det gick ju bra trots allt! Denna body är i storlek 68 och det är den storlek töserna är på väg mot nu! Klara är i princip redan där!

Mitt flackjärn som jag använder för att stansa på tags när jag gör smycken var i alla fall suveränt att ha som underlag när jag bankade i tryck-knapparna! Ett tips för er som syr och tycker att det är svårt att slå i tryck-knapparna för underlaget är för mjukt eller för att man skadar underlaget!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor