Syjunta 5; Snutten

Då var det dags för en snuttefilt!
 
Vi har märkt att (främst) Klara har ett behov av en snuttefilt! Någon gång när jag matat henne så har hon tagit handduken som vi torkar med och hållit den hårt! Även större filtar och täcken ligger hon och gosar med - så jag hade ju planerat att sy en snuttefilt!
 
Jag ville inte bara ha en vanlig "trasa" men så såg jag någon som gjort en med knut i ena hörnet! Så idag knåpade jag på ett mönster som jag såklart klippte till i bakplåtspapper! Sen klippte jag ut fram- och baksida av olika tyger och kantade med trikåsnedslå från Bibbis Textil - för jag har inte tålamod att göra egen snedslå! ;)

Eftersom jag inte har en overlock-symaskin så sydde jag med trippel-raksöm som är elastisk och jag blev väldigt nöjd med resultatet! Vid ett parti vid knuten så missade sömmen snedslån på undersidan men detta hamnade i knuten så det syns inte! Jag hade lagt mötet mellan start och slut på snedslån så att även detta hamnade i knuten! Inte helt perfekt men jag är väldigt nöjd med resultatet! Ska sy flera stycken så att det alltid finns en ren att tillgå när det är dags att tvätta!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor