Egen-tid

En kollega undrade hur jag hade tid att sy!
 
Jag gör en av tre saker på min egen-tid; tittar på TV, går in på datorn eller syr! Att sy är väl det mest givande av de tre men ibland orkar man ju inte och då är det skönt att bara vila ögonen på TV:n!
 
Sen ska jag ju tillägga att det är ju först nu som jag haft lite tid till att sy för innan har det verkligen varit full rulle med barnen! Det är ju fortfarande mycket men när dem sover samtidigt under dagen eller har gått och lagt sig för natten så får man ju lite tid över för sig själv!
 
Än så länge har jag ju inte sytt övermycket men eftersom jag har fått hem många tyger nu så ska jag sy desto mer! De butiker där man inte behöver beställa i hela meter är ju bra för då kan man beställa en mindre bit som bara räcker till två bodys tex! Det är bra för då "förbrukar" man ju faktiskt det man har köpt istället för att spara på hög!
 
Jag har gjort en liten lista på vad jag ska sy i olika storlekar och beställt små märklappar så att jag kan märka upp vilken storlek de olika plaggen har för annars blir det ju lätt förvirrande!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor