"Det kommer du inte kunna äta sen..."

Jag hade ju Hyperemesis gravidarium (spydde som en kalv) i början av graviditeten!
 
Det var hemskt! Pga diabetesen så fick jag äta frukost flera gånger eftersom det kom upp hela tiden men då jag tagit mitt insulin så var jag ju tvungen att hålla blodsockret uppe genom att äta mer/igen!
 
För det mesta åt jag bruna bönor och falukorv till lunch - den perfekta kombinationen av sött ovh salt utan att ha för mycket smak som man kan må illa av! Bruna bönor och falukorv made these babies! Hahaha...
 
I alla fall så sa alla till mig att "det kommer du inte kunna äta sen" men nu har jag gjort ett test och det gick bra! Först när doften kom hade jag en liten känning men det gick över! Värre var det med handtvålen vi hade i stugan där vi bodde medan jag mådde så dåligt!
 
Fy farao vad illa jag mår av den doften - var tvungen att kasta tvålen! Bara jag kom nära diskbänken där den stod så mådde jag jätteilla! Antar att dofter påverkar mig mer än smaker!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Klä om en lampskärm