Syjunta 2

Fick hem tygerna jag beställde så nu har jag börjat sy! :)
 
Tyvärr har jag inte kunnat börja på åkpåsarna eftersom fleecetyget jag fick INTE ALLS var det som jag beställde! Så kasst! Så det passar inte alls i vagnen - annars hade jag nog inte brytt mig! Får fila på mönstret sålänge istället! ;)
 
Men nu har jag vågat sy i lite trikå - det blev varsin mössa till töserna! Jag lyckades ju få tag i varsin fleeceoverall från Lindex på rean (halva priset - weehooo) och då blev det en rosa overall och en blå overall! Nu får den som har blå overall ha en rosa mössa och den som har en rosa overall ha en blå mössa! Hehe...
 
 
Hittade en jättelätt tutorial på denna sidan: http://kokalal.blogspot.se/2009/10/att-sy-en-mossa.html och först sydde jag den rosa mössan och sen ändrade jag lite i mönstret innan jag sydde den blåa! Det var kul iaf!!!

Comments

  1. Vilka fina mössor :)
    jag vill också vara pysslig!

    ReplyDelete
  2. Jag är nog väldigt pysslig men numera är det ju så himla ont om tid! Men nått litet kan man ju få gjort! Ska ju sy varsin åkpåse sen och har en massa idéer som jag vill ha med på den så måste planera den väl! ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor