Våga skicka in ett HbA1c...

Ja om man skulle våga skicka in ett HbA1c!?
 
Usch har verkligen ångest för det nu! Jag har noll koll på diabetesen känns det som! Jag äter inte i närheten på fasta tider, jag mäter endast mitt blodsocker när jag känner på mig att det antingen är högt eller lågt, det har blivit mycket snabbmat eftersom vi sällan hinner laga mat just nu och det är först i fredags som jag börjat motionera igen!
 
Men man kanske bara ska ta tjuren vid hornen och skicka in det... om man inte gör det så kan man ju inte veta heller om det ligger bra eller dåligt! Hoppas iaf att jag ska få bättre koll när David ska vara ledig samtidigt som mig! :/

Comments

  1. Jag fasar för att ta hba1c igen... Det är ju trist att man inte funkar likadant som när man var gravid och hade toppen-värden! :/

    ReplyDelete
  2. Mm jag vet! Jag är glad om jag kommer ihåg att ta mina sprutor - Lantusen är värst! Men jag ska nog försöka skicka in ett värde imorgon så får vi se vad det visar! Usch... :(

    ReplyDelete
  3. Jag ska till diab.läkaren nu i veckan och b.la ta hba1c. Är också nervös för vad det ska visa :/
    Hba1c lär ju inte vara som det var under graviditeten direkt..

    ReplyDelete
  4. Usch nä! Sen samtidigt så har mitt bs varit bättre under graviditeten än vad det varit i vanliga fall - även om det i vanliga fall inte är dåligt! Så en liten höjning kan jag tycka är okej men jag fasar för att den är större! Det blev inget skickat i förra veckan men jag ska försöka skicka ett i denna veckan istället!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor