Jogga lite, gå lite...

Så har jag så smått börjat träna lite nu när jag får!
 
Det ska ju gå 8 veckor efter förlossningen innan man får lov att träna igen och jag har i princip inte tränat sen jag blev gravid eftersom jag spydde så mycket i början och sen när jag slutade med det så hade vi ju precis fått veta att det var tvillingar vilket betydde att man skulle ta det mycket lugnare än vid en vanlig graviditet för att inte riskera förtida börd! Efter några veckor tillbaka på jobbet så slutade jag cykla eftersom knäna slog i magen och då åkte jag buss istället! Så vi kan ju säga att jag är ur form!
 
Och usch vad sant det är! Jag försökte mig på att jogga till Davids jobb i fredags! Det gick ju sådär med flåset! Jag fick jogga en liten bit och sen promenera en liten bit! Tvillingvagnen gav ett rätt stort motstånd som hjälptes av motvinden! Men jag tog mig iaf nästan hela vägen fram innan David kom cyklande och sen promenerade vi hem tillsammans! Det är ju en bra promenad på 45min-1h så det kändes ju också bra! Det viktiga är väl att vi försöker röra på oss - speciellt för diabetesen!
 
I lördags kom barnens farmor och passade dem medan David spelade innebandy och jag agerade heja-klack! Tack tack!
 
Igår var ju vädret suveränt så medan jag tvättade pulade David i trädgården och sen avslutade vi det hela med en liknande tur som jag hade i fredags! Men jag var så stel i benen och hade träningsvärk så jag sinkade oss en hel del! Men vi kom ut iaf! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor